Identyfikacja wizualna festiwalu „Z drewna”
Zadaniem naszej agencji była stworzenie identyfikacji wizualnej festiwalu „Z drewna”. Podczas pracy nad brandingiem tego wyjątkowego wydarzenia chcieliśmy podkreślić głębokie znaczenie drewna w naszej kulturze.
Stworzyliśmy nowoczesny znak graficzny nawiązujący do przekroju drewna oraz charakterystycznych słojów. W key visualu wykorzystaliśmy zdjęcie kawałka drewna trzymanego w dłoni, żeby pokazać charakterystyczną więź człowieka z tym najwspanialszym materiałem, z którego powstaje wiele elementów naszego otoczenia.
W ramach projektowania materiałów festiwalu przygotowaliśmy:
- • Koszulki z autorskim projektem graficznym
- • Gadżety promocyjne o tematyce leśnej
- • Folder festiwalowy poświęcony drewnu
- • Wyjątkową publikację dokumentującą proces od sadzenia drzewa do powstawania gotowego produktu
Wyjątkową wartością tego projektu była możliwość spotkania z leśnikami, stolarzami, lutnikami, producentami drewnianych instrumentów, rękodzielnikami – wszystkimi, którzy pracują z drzewami i z drewnem. Owocem tych spotkań była piękną publikacja pokazująca całą drogę od posadzenia drzewa, przez pielęgnację, wycinkę, po obróbkę i tworzenie wyjątkowych przedmiotów.
Projekty wizualne są efektem naszej strategii działania – próby głębokiego zrozumienia tematu, odkrycia jego wieloaspektowości, połączonych z profesjonalnym wykonaniem wszystkich elementów brandingu – od key visuali po materiały promocyjne.
Co zrozumieliśmy?
Że drewno towarzyszy nam od zawsze – trzeba je cenić, jest magiczne i nigdy właściwie nie opowiedziano o nim wystarczająco, nie tylko użytecznie, ale i poetycko. A dodatkowo – że projekty będące blisko natury dostarczają wyjątkowo dużo satysfakcji.
Creditsy
Zdjęcia: Visual Heads, Marek Zakrzewski
KV: Visual Heads, Dobocom
Koncepcja startegiczna, treści: Dobocom
Projekt, skład i łamanie publikacji: Visual Heads, Dobocom
Produkcja: Dobocom