Poznań Traffic Race

Zadanie:

Klient zlecił nam znalezienie niestandardowej formuły promocji nowego modelu Forda Focusa. Zaproponowaliśmy akcję wpisującą się w aktualne tematy: przygotowania do Euro 2012 oraz korki związane z remontami. Akcja wykorzystywała też kontekst lokalności działania marki Ford Bemo Motors oraz jej zaangażowanie w sponsoring Lecha Poznań.

Klient:

Ford Bemo Motors to autoryzowany dealer Forda mający salony m.in. w Poznaniu. Firma należy do Grupy Bemo, jednej z największych w Polsce grup dealerów samochodów, posiadającej salony takich marek jak Volvo, Mercedes, Hyundai, Mitsubishi, Suzuki czy Mazda.

Narzędzia:

Strategia komunikacji
Copywriting
Projekty graficzne
Filmy i sesje foto
Relacje z mediami
Eventy i konferencje
Teksty na WWW

Przebieg:

1
Punkt wyjścia

Poznań przed mistrzostwami UEFA Euro 2012 stał w wielkim korku, powodowanym licznymi budowami i remontami dróg. Mieszkańcy poszukiwali najlepszej formy transportu, wielu przesiadało się na rower lub komunikację miejską. Wszyscy narzekali na remonty.

2
Koncepcja

Zaproponowaliśmy przeprowadzenie wyścigu, który miał sprawdzić stan infrastruktury komunikacyjnej Poznania na 9 miesięcy przed oraz na finiszu przygotowań miasta do UEFA Euro 2012. Rywalizować mieli znani poznaniacy ścigając się samochodem, rowerem, tramwajem oraz pieszo. Trasa wyścigu prowadziła przez cale miasto – spod salonu Forda na oddalony o 12 km stadion miejski w porze porannego szczytu komunikacyjnego.

3
Realizacja eventu

Uczestnicy: czworo znanych poznaniaków, przedstawiciele miasta, sportu, kultury i mediów. W pierwszej edycji wyścigu 14 października 2011 r. wzięli udział Ryszard Grobelny (prezydent Poznania), Michał Kowalonek (Snowman/Myslovitz), Manuel Arboleda (KKS Lech Poznań) oraz Sławomir Bajew (Radio Merkury). W drugiej edycji miasto reprezentował Tomasz Lański (koordynator z biura Euro 2012 w Poznaniu).

 

Partnerzy

Udało nam się:

 

  • przekonać Miasto Poznań, że event pozytywnie wpłynie na wizerunek miasta i pomoże mieszkańcom „uporać się” z drogowymi „złymi nastrojami” oraz zaprosić do objęcia imprezy honorowym patronatem Prezydenta Miasta, a samego prezydenta do uczestnictwa w wyścigu;
  • przekonać Lecha Poznań, żeby włączył się w zabawę, nie tylko jako biznesowy partner dealera, ale też jako kluczowa instytucja sportowa w Poznaniu i operator stadionu;
     
  • pozyskać wsparcie ze strony przedstawicieli mediów (zaproszenie do udziału w evencie dziennikarza radiowego najbardziej poznańskiej stacji w mieście – Radia Merkury) oraz przedstawiciela świata artystycznego;
     
  • pozyskać partnerów technologicznych, gwarantujących monitorowanie przebiegu wyścigu online (systemy gps + śledzenie zawodników na mapie), kamery na kask oraz – finalnie – zagwarantowanie nagrania z wyścigu (5 operatorów, szybki montaż: trailer + relacja).

Odpowiadaliśmy za kompleksową realizację obu edycji eventu od koncepcji, pozyskania partnerów, wsparcia klienta przy projektach graficznych, postawieniu strony www wyścigu, realizacji materiałów foto-wideo, organizacji konkursów, po nagłośnienie akcji i działania media relations.

Rezultaty:

Obie edycje Poznań Traffic Race wygrał Ford, co pokazało, że po Poznaniu warto jeździć samochodem. Wygrana auta sprawiła, że w relacjach z wydarzenia obrandowany Ford jest najbardziej widoczny.

Efekty medialne:

  • ponad 150 publikacji prasowych i internetowych; wiele relacji na żywo (m.in. TVN24 i Radio Merkury) i fotorelacji;
  • ponad 50 materiałów w stacjach TV oraz w rozgłośniach radiowych;
  • zapowiedzi oraz relacje z eventu m.in. w Głosie Wielkopolskim, Gazecie Wyborczej Poznań, Trójce, Radiu Zet, Radiu Eska, TVP1, TVP2, WTK, TVN24, Onet.pl i fakt.pl.
  • przyrost liczby fanów na profilu facebook Ford Bemo Motors o 250 osób; ponad 550 – osób biorących udział w konkursach i komentujących wyścig;
  • 12 000 wyświetleń trailerów i relacji z wyścigu na profilu Ford Bemo Motors na Youtube;

Event został nagrodzony „Złotym Spinaczem” w kategorii Event komercyjny - najbardziej prestiżową nagrodą dla agencji PR w Polsce, przyznawaną przez Związek Firm Public Relations oraz wyróżniony w kategorii „Najlepszy event marketingowy” podczas Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodów – Nagrody Rynku Dealerskiego 2012.

Zobacz film:

Zespół:

Strategy
dobocom
Copy
dobocom
Art
Ford Bemo Motors
Production
dobocom/Ford Bemo Motors
Photo/Video
dobocom/Visual Heads
Event
dobocom
Zobacz podobne projekty