Klient zlecił nam znalezienie niestandardowej formuły promocji nowego modelu Forda Focusa. Zaproponowaliśmy akcję wpisującą się w aktualne tematy: przygotowania do Euro 2012 oraz korki związane z remontami. Akcja wykorzystywała też kontekst lokalności działania marki Ford Bemo Motors oraz jej zaangażowanie w sponsoring Lecha Poznań.
Ford Bemo Motors to autoryzowany dealer Forda mający salony m.in. w Poznaniu. Firma należy do Grupy Bemo, jednej z największych w Polsce grup dealerów samochodów, posiadającej salony takich marek jak Volvo, Mercedes, Hyundai, Mitsubishi, Suzuki czy Mazda.
Poznań przed mistrzostwami UEFA Euro 2012 stał w wielkim korku, powodowanym licznymi budowami i remontami dróg. Mieszkańcy poszukiwali najlepszej formy transportu, wielu przesiadało się na rower lub komunikację miejską. Wszyscy narzekali na remonty.
Zaproponowaliśmy przeprowadzenie wyścigu, który miał sprawdzić stan infrastruktury komunikacyjnej Poznania na 9 miesięcy przed oraz na finiszu przygotowań miasta do UEFA Euro 2012. Rywalizować mieli znani poznaniacy ścigając się samochodem, rowerem, tramwajem oraz pieszo. Trasa wyścigu prowadziła przez cale miasto – spod salonu Forda na oddalony o 12 km stadion miejski w porze porannego szczytu komunikacyjnego.
Uczestnicy: czworo znanych poznaniaków, przedstawiciele miasta, sportu, kultury i mediów. W pierwszej edycji wyścigu 14 października 2011 r. wzięli udział Ryszard Grobelny (prezydent Poznania), Michał Kowalonek (Snowman/Myslovitz), Manuel Arboleda (KKS Lech Poznań) oraz Sławomir Bajew (Radio Merkury). W drugiej edycji miasto reprezentował Tomasz Lański (koordynator z biura Euro 2012 w Poznaniu).
Partnerzy
Udało nam się:
Odpowiadaliśmy za kompleksową realizację obu edycji eventu od koncepcji, pozyskania partnerów, wsparcia klienta przy projektach graficznych, postawieniu strony www wyścigu, realizacji materiałów foto-wideo, organizacji konkursów, po nagłośnienie akcji i działania media relations.
Obie edycje Poznań Traffic Race wygrał Ford, co pokazało, że po Poznaniu warto jeździć samochodem. Wygrana auta sprawiła, że w relacjach z wydarzenia obrandowany Ford jest najbardziej widoczny.
Efekty medialne:
Event został nagrodzony „Złotym Spinaczem” w kategorii Event komercyjny - najbardziej prestiżową nagrodą dla agencji PR w Polsce, przyznawaną przez Związek Firm Public Relations oraz wyróżniony w kategorii „Najlepszy event marketingowy” podczas Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodów – Nagrody Rynku Dealerskiego 2012.