Rebranding w branży konsultingowej

Zadanie:

Rebranding Grupy konsultingowej ECDF. Dla ECDF Dobocom pracował od prawie 5 lat, prowadząc m.in. działania PR i realizując kampanie reklamowe. Obserwując intensywny rozwój podmiotów wewnątrz grupy, przekonaliśmy Klienta do zlecenia nam opracowania strategii marki i stworzenia spójnego wizerunku holdingu, który zidentyfikuje i wzmocni najistotniejsze wyróżniki.

Klient:

ECDF to jedna z największych polskich grup doradztwa biznesowego. Składa się z ośmiu podmiotów, których zakres oferty rozciąga się od pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, przez firmę badawczą, fundusz pożyczkowy, inwestycyjny i kancelarię prawniczą, aż po klaster technologiczny i inkubator przedsiębiorczości.

Narzędzia:

Strategie marki
Warsztaty strategiczne i szkolenia
Doradztwo marketingowe
Branding
Copywriting
Projekty graficzne
Filmy i sesje foto
Strony WWW
Teksty na WWW

Przebieg:

1
Research i określenie celów

Strategię rozpoczęliśmy od przeanalizowania branży i konkurencji, a także samej grupy ECDF, określiliśmy podstawowy cel wizerunkowy, jakim było pokazanie kompleksowej obsługi klientów na każdym etapie rozwoju firmy.

2
Strategia marki

Tworząc rozbudowaną mapę pozycjonowania obejmującą prawie 40 firm obecnych na rynku, uznaliśmy że obecna linia komunikacyjna określana jako „świetny profesjonalista na raz” nie oddaje rzeczywistych relacji, jakie ECDF ma ze swoimi, często wieloletnimi, klientami. Na podstawie czterech rozdzielnych person klientów, stworzyliśmy rdzeń marki oparty na takich wartościach jak: bliskość, bezpieczeństwo czy długotrwałość. Nowy strategiczny kierunek, jaki przyjęła marka, wyraża się w opracowanym przez nas claimie „Znamy się” – znamy się z naszymi klientami, a klienci nam ufają, bo znamy się na swojej pracy i dziedzinie.

3
Rebranding i prace kreatywne

Opracowaliśmy nowy branding Grupy Doradczej ECDF i wchodzących w jej skład podmiotów: logo, listownik, teczki, foldery, wizytówki, magazyn firmowy, kreacje reklamowe oraz stronę www. Wszystkie nośniki wizerunkowe dostosowaliśmy do pracowników Grupy i poszczególnych podmiotów. Dobocom odpowiadał także za tworzenie treści do materiałów wizerunkowych, na stronę i do wydawnictwa custom publishing. 

4
Szkolenie dla pracowników

Przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy szkolenie dla pracowników, które krok po kroku prezentowało, jak korzystać ze wszystkich narzędzi.

Rezultaty:

100%

Marka ECDF ucieleśnia wartości określone w strategii. Nowe materiały spotkały się z ciepłym przyjęciem klientów – szczególnie spodobała im się „Mapa ECDF”, czyli nasza wariacja na temat folderu firmowego. W sposób atrakcyjny wizualnie, ale też z przymrużeniem oka, prezentuje ona wzajemne powiązania między podmiotami Grupy, pokazując zakres oferty.

Zespół:

Strategy
dobocom
Copy
dobocom
Art
Andrzej Dobosz
Production
dobocom
Photo
Monika Piecha-Ziółkowska
Web
jelly.solutions
Zobacz podobne projekty