Rebranding grupy konsultingowej ECDF
Jak stworzyć strategię marki i identyfikację wizualną dla Grupy ECDF, które będą korespondować ze skalą jej działalności? Rebranding miał:
- • pokazać kompleksowość oferty grupy,
 - • oddać wartości i długofalowe relacje z klientami,
 - • nadać marce nowoczesny i profesjonalny charakter,
 - • zwiększyć rozpoznawalność Grupy jako jednego organizmu.
 
ECDF to jedna z najstarszych polskich grup konsultingowych, w skład której wchodzi 8 podmiotów. Jej oferta obejmuje m.in.: pozyskiwanie i rozliczanie dotacji unijnych, fundusze pożyczkowe i inwestycyjne, badania rynku, usługi prawne oraz rozwój start-upów.
Zakres działań:
Analiza strategiczna i cele: research branży i analiza struktury Grupy ECDF
Strategia marki i pozycjonowanie: mapa pozycjonowania 40 firm z rynku doradczego
Segmentacja klientów na 4 kluczowe persony
Nowy rdzeń marki: zaufanie, bliskość, bezpieczeństwo, długoterminowość
Nowy claim marki: „Znamy się” odzwierciedlający podwójne znaczenie – znamy się z klientami (budujemy relacje), znamy się na tym, co robimy (eksperckość).
Rebranding i kreacje: nowe logo Grupy ECDF i wszystkich spółek, komplet materiałów brandingowych: wizytówki, foldery, listowniki, teczki.
Magazyn firmowy i custom publishing
Opracowanie i wdrożenie nowej strony internetowej
Szkolenie dla zespołu – wdrożenie w nową identyfikację wizualną, wartości marki i narzędzia komunikacyjne
Marka ECDF zyskała:
- • spójną i nowoczesną identyfikację wizualną,
 - • wyrazistą strategię komunikacji i pozycjonowanie,
 - • narzędzia dopasowane do różnych grup odbiorców i touchpointów.
 
Klienci entuzjastycznie przyjęli nowe materiały. Szczególne uznanie zyskała „Mapa ECDF”, która – z przymrużeniem oka – obrazuje szerokość oferty grupy i logiczne powiązania między spółkami.
Creditsy
Strategia marki: dobocom
Identyfikacja wizualna: Andrzej Dobosz
Strona www: Jelly Solutions