Jesteś pewnie marketingowcem i ktoś stwierdził, że będziecie mieli bloga. A dodatkowo – będziesz to robił/a Ty! Co w tym trudnego – masz w lekki sposób pisać o firmie nie pisząc wprost o firmie. Regularnie i ciekawie. No, o listwach przepięciowych albo kremach do opalania na przykład. Przeczytaj, zanim zaczniesz pisać!
Skoro jesteś w firmie osobą dedykowaną do prowadzenia bloga, to – jak znam życie – łączysz w sobie funkcje autora tekstów (które często podpisują inni), SEO-wca, administratora CMS-a, tego, który wybiera zdjęcia pod wpis na stockach. Po Twojej stronie pewnie leży też promocja wpisów, a ona jest ważna, jeśli chcesz (firma chce), aby ktoś je czytał, wszak robicie content marketing. Śpieszymy z pomocą!
14 dobrych rad jak prowadzić blog firmowy (przeczytaj je i zrób wszystko po swojemu!):
- 1. Nie pisz o firmie. Pisz dla odbiorców. Twórz wartościowy content marketing, który rozwiązuje problemy Twoich potencjalnych klientów. Aktualności firmowe publikuj w sekcji News.
- 2. Planuj kalendarz wydawniczy na cały kwartał. Weź pod uwagę picki w Twojej branży, sezonowe trendy, ważne wydarzenia.
- 3. Zdefiniuj idealnego pracownika (buyer persona). W strategii content marketingowej określ grupę docelową – demografię, psychografię, problemy, potrzeby, ale też ton komunikacji i kanały.
- 4. Ustal cykliczność publikacji. Regularność buduje zaufanie i poprawia pozycjonowanie.
- 5. Twórz różne treści. Stosuj takie typu contentu jak artykuły, infografiki, wideo, case study.
- 6. Szukaj tematów i słów kluczowych. Optymalizacja SEO zaczyna się od analizy potrzeb odbiorców. Analizuj konkurencję, szukaj nisz, sprawdzaj trendy w Google Trends, używaj narzędzi SEO (Ahrefs, Semrush, Google Keyword Planner).
- 7. Utwórz folder „Inspiracje”. Zbieraj w nim raporty, infografiki, ciekawe treści, które mogą Ci się kiedyś przydać. Utrzymuj w nim porządek, taguj lub grupuj. To Twoja baza pomysłów do tworzenia ciekawych treści.
- 8. Pisz i publikuj regularnie. Wtorkowy poranek jest najlepszy, aby się skupić i mieć gotowy i „klepnięty” tekst do publikacji na czwartek. Stały rytm ograniczy stres przed deadline’ami.
- 9. Ustal brand voice. Czy używasz zwrotów bezpośrednich, czy dajesz sobie prawo do żartobliwego tonu czy jesteś nad wyraz profesjonalny/a; czy piszesz w czasie teraźniejszym czy w formie dokonanej.
- 10. Stosuj zasady copywritingu i SEO. Tytuł z głównym słowem kluczowym (H1), śródtytuły z długooogonowymi frazami (H2, H3), wewnętrzne linkowanie i zakończenie z call-to-action.
- 11. Twórz content, który angażuje. Używaj przykładów, aktualnych danych, praktycznych porad. Blog firmowy to może być pasjonująca lektura!
- 12. Zautomatyzuj procesy techniczne. Wszystko musi się dziać szybko i sprawnie. Jeśli wrzucanie treści zajmuje więcej niż 15 minut – szukaj usprawnień.
- 13. Promuj treści w wielu kanałach. Zadbaj o to, aby Twoja praca była widziana, czytana i przynosiła efekty, Pamiętaj o promowaniu contentu w social mediach, newsletterze, e-mail marketingu, poprzez współprace z influencerami.
- 14. Monitoruj i usprawniaj. Sprawdzaj czas przebywania na stronie, współczynnik konwersji. Analizuj i wyciągaj wnioski.
Chcesz stworzyć blog firmowy, a wciąż nie wiesz od czego zacząć? Prowadzisz już bloga, ale chcesz go wprowadzić na wyższy poziom – pisać ciekawsze teksty lub skuteczniej je promować? Skontaktuj się z nami – napisz: hello@dobocom.pl
 
                            