Blog firmowy w praktyce. Jak go prowadzić?

31.12.2018

Nie sugeruj się zdjęciem powyżej. Aby dobrze prowadzić blog firmowy nie możesz mieć głowy w chmurach. I obyś nie myślał/a nawet, że teraz jesteś pisarzem (że niby siadasz z kawą, masz wenę, ołówek za uchem i słowa same płyną). Jesteś pewnie marketingowcem i ktoś stwierdził, że będziecie mieli bloga. A dodatkowo – będziesz to robił Ty, bo przecież to tak dużo kosztuje. Padło więc na Ciebie – masz w lekki sposób pisać o firmie nie pisząc wprost o firmie. Regularnie i ciekawie. No, o listwach przepięciowych na przykład. Siadasz więc i piszesz.

Nie będę pisała po co prowadzić bloga firmowego. Mam nadzieję, że przeczytałeś to wcześniej tutaj. Mam taką nadzieję, bo tak stworzyliśmy naszego bloga, aby wszystko do siebie linkowało i byś mógł zostawiać cookiesy na różnych podstronach, a co my z tym dalej zrobimy, to już wiesz. Napiszę więc o praktycznych aspektach jego prowadzenia. O tym, że blog firmowy to dla prowadzących go osób w firmie prawdziwa męka (w przeciwieństwie do wysoce opłacanego dolarami bloga lajfstajl).

Skoro jesteś w firmie osobą dedykowaną do prowadzenia bloga, to – jak znam życie – łączysz w sobie funkcje autora tekstów (które często podpisują inni), SEO-wca, administratora CMS-a, tego, który wybiera zdjęcia pod wpis na stockach lub (o zgrozo) – je graficznie przeprojektowuje. Mam nadzieję, że promocja wpisów nie leży po Twojej stronie. A przecież wiesz, że ona jest konieczna, jeśli chcesz (firma chce), aby ktoś je czytał, wszak robicie content marketing.

13 dobrych rad jak prowadzić blog firmowy (przeczytaj je i zrób wszystko po swojemu!):

  1. Nie pisz o firmie. Od tego są aktualności na stronie.
  2. Planuj kalendarz wydawniczy na kwartał, biorąc pod uwagę ważne picki w Twojej branży, wydarzenia czy sezonowe tematy.
  3. Zdefiniuj do kogo piszesz (o personach przeczytasz tu).
  4. Ustal cykliczność prac. Jeden wpis w tygodniu to minimum.
  5. Ustal formę treści, np. 2 artykuły, 1 wywiad wideo, 1 case study.
  6. Teraz czas na tematy – zbierz pomysły, poszukaj w Internecie (zarówno tego, co szukają Twoi odbiorcy, jak i takich treści, których jest już za dużo).
  7. Utwórz folder „Inspiracje”. Zbieraj w nim raporty, infografiki, ciekawe treści, które mogą Ci się kiedyś przydać. Utrzymuj w nim porządek, taguj lub grupuj dowolnie. Przeglądaj go i nie zapominaj o nim.
  8. Pisz regularnie. Wtorkowy poranek jest najlepszy, abyś się skupił i miał gotowy i „klepnięty” tekst do publikacji na czwartek.
  9. Ustal tonację komunikacji i się do niej stosuj. Czy używasz zwrotów bezpośrednich, czy dajesz sobie prawo do żartobliwego tonu czy jesteś nad wyraz profesjonalny; czy piszesz w czasie teraźniejszym czy w formie dokonanej.
  10. Bądź surową panią polonistką dla samego siebie. Sprawdź, czy artykuł ma dobry tytuł, ciekawy i zapowiadający lead, czy jest podzielony na części, czy zakończenie ma dobrą klamrę, spójną z całą argumentacją.
  11. Nie bądź nudny. I nie daj się innym nudziarzom. Nawet blog firmowy może być pasjonującą lekturą.
  12. Jeśli wrzucanie treści na www zajmuje Ci więcej niż 10 minut, poproś o szkolenie z CMS-a lub zleć to komuś innemu.
  13. „Niech się dowiedzą” – czyli zadbaj o to, aby Twoja praca była widziana, czytana, a treści dystrybuowane (np. poprzez social media, newsletter lub w gazecie firmowej).

 

Chcesz stworzyć blog firmowy, a wciąż nie wiesz od czego zacząć? Prowadzisz już bloga, ale chcesz go wprowadzić na wyższy poziom – pisać ciekawsze teksty lub skuteczniej je promować? Skontaktuj się z nami – napisz: hello@dobocom.pl.

Ewa Dobosiewicz
Autor: 
Ewa Dobosiewicz
Przeczytaj podobne artykuły
127
Media własne marki

Media własne, owned media – dlaczego są ważne?

Czy warto rozwijać własne kanały komunikacji?

16.07.2020
122
copywriting

Jak ocenić pracę copywritera?

Kilka słów o NAPRAWDĘ dobrym copywritingu.

21.05.2020
114
Content marketing artykuł ekspercki deal

Content marketing w praktyce. O pracy nad artykułem eksperckim

Jak pisać artykuły eksperckie w praktyce?

22.05.2019