Skip to content
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Tworzenie contentu dla firmy. Biurko z laptopami – atmosfera kreatywnej pracy.

Jak prowadzić blog firmowy. 14 praktycznych porad!

Jesteś pewnie marketingowcem i ktoś stwierdził, że będziecie mieli bloga. A dodatkowo – będziesz to robił/a Ty! Co w tym trudnego – masz w lekki sposób pisać o firmie nie pisząc wprost o firmie. Regularnie i ciekawie. No, o listwach przepięciowych albo kremach do opalania na przykład. Przeczytaj, zanim zaczniesz pisać!

Skoro jesteś w firmie osobą dedykowaną do prowadzenia bloga, to – jak znam życie – łączysz w sobie funkcje autora tekstów (które często podpisują inni), SEO-wca, administratora CMS-a, tego, który wybiera zdjęcia pod wpis na stockach. Po Twojej stronie pewnie leży też promocja wpisów, a ona jest ważna, jeśli chcesz (firma chce), aby ktoś je czytał, wszak robicie content marketing. Śpieszymy z pomocą!

14 dobrych rad jak prowadzić blog firmowy (przeczytaj je i zrób wszystko po swojemu!):

  1. 1. Nie pisz o firmie. Pisz dla odbiorców. Twórz wartościowy content marketing, który rozwiązuje problemy Twoich potencjalnych klientów. Aktualności firmowe publikuj w sekcji News.
  2. 2. Planuj kalendarz wydawniczy na cały kwartał. Weź pod uwagę picki w Twojej branży, sezonowe trendy, ważne wydarzenia.
  3. 3. Zdefiniuj idealnego pracownika (buyer persona). W strategii content marketingowej określ grupę docelową – demografię, psychografię, problemy, potrzeby, ale też ton komunikacji i kanały.
  4. 4. Ustal cykliczność publikacji. Regularność buduje zaufanie i poprawia pozycjonowanie.
  5. 5. Twórz różne treści. Stosuj takie typu contentu jak artykuły, infografiki, wideo, case study.
  6. 6. Szukaj tematów i słów kluczowych. Optymalizacja SEO zaczyna się od analizy potrzeb odbiorców. Analizuj konkurencję, szukaj nisz, sprawdzaj trendy w Google Trends, używaj narzędzi SEO (Ahrefs, Semrush, Google Keyword Planner).
  7. 7. Utwórz folder „Inspiracje”. Zbieraj w nim raporty, infografiki, ciekawe treści, które mogą Ci się kiedyś przydać. Utrzymuj w nim porządek, taguj lub grupuj. To Twoja baza pomysłów do tworzenia ciekawych treści.
  8. 8. Pisz i publikuj regularnie. Wtorkowy poranek jest najlepszy, aby się skupić i mieć gotowy i „klepnięty” tekst do publikacji na czwartek. Stały rytm ograniczy stres przed deadline’ami.
  9. 9. Ustal brand voice. Czy używasz zwrotów bezpośrednich, czy dajesz sobie prawo do żartobliwego tonu czy jesteś nad wyraz profesjonalny/a; czy piszesz w czasie teraźniejszym czy w formie dokonanej.
  10. 10. Stosuj zasady copywritingu i SEO. Tytuł z głównym słowem kluczowym (H1), śródtytuły z długooogonowymi frazami (H2, H3), wewnętrzne linkowanie i zakończenie z call-to-action.
  11. 11. Twórz content, który angażuje. Używaj przykładów, aktualnych danych, praktycznych porad. Blog firmowy to może być pasjonująca lektura!
  12. 12. Zautomatyzuj procesy techniczne. Wszystko musi się dziać szybko i sprawnie. Jeśli wrzucanie treści zajmuje więcej niż 15 minut – szukaj usprawnień.
  13. 13. Promuj treści w wielu kanałach. Zadbaj o to, aby Twoja praca była widziana, czytana i przynosiła efekty, Pamiętaj o promowaniu contentu w social mediach, newsletterze, e-mail marketingu, poprzez współprace z influencerami.
  14. 14. Monitoruj i usprawniaj. Sprawdzaj czas przebywania na stronie, współczynnik konwersji. Analizuj i wyciągaj wnioski.

Chcesz stworzyć blog firmowy, a wciąż nie wiesz od czego zacząć? Prowadzisz już bloga, ale chcesz go wprowadzić na wyższy poziom – pisać ciekawsze teksty lub skuteczniej je promować? Skontaktuj się z nami – napisz: hello@dobocom.pl

Udostępnij:
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
Śmiało
form

Zapisz się na newsletter!

Zapisz się
na newsletter!

Poznaj trendy, które zmienią Twoją branżę i innowacje ze świata. Zdobądź praktyczne wskazówki, jak skuteczniej komunikować się z klientami i oszczędzić czas. Wyjdź poza schematy. Daj się zaskoczyć.  Zapisz się na nasz newsletter pełen wiedzy i inspiracji z różnych dziedzin. Krótko i na temat. Raz w miesiącu. Będziesz na niego czekać. Przekonaj się.