Blog firmowy w praktyce. Jak go prowadzić?

Blog firmowy w praktyce. Jak go prowadzić?
31.12.2018

Nie sugeruj się zdjęciem powyżej. Aby dobrze prowadzić blog firmowy nie możesz mieć głowy w chmurach. I obyś nie myślał/a nawet, że teraz jesteś pisarzem (że niby siadasz z kawą, masz wenę, ołówek za uchem i słowa same płyną). Jesteś pewnie marketingowcem i ktoś stwierdził, że będziecie mieli bloga. A dodatkowo – będziesz to robił Ty, bo przecież to tak dużo kosztuje. Padło więc na Ciebie – masz w lekki sposób pisać o firmie nie pisząc wprost o firmie. Regularnie i ciekawie. No, o listwach przepięciowych na przykład. Siadasz więc i piszesz.

Nie będę pisała po co prowadzić bloga firmowego. Mam nadzieję, że przeczytałeś to wcześniej tutaj. Mam taką nadzieję, bo tak stworzyliśmy naszego bloga, aby wszystko do siebie linkowało i byś mógł zostawiać cookiesy na różnych podstronach, a co my z tym dalej zrobimy, to już wiesz. Napiszę więc o praktycznych aspektach jego prowadzenia. O tym, że blog firmowy to dla prowadzących go osób w firmie prawdziwa męka (w przeciwieństwie do wysoce opłacanego dolarami bloga lajfstajl).

Skoro jesteś w firmie osobą dedykowaną do prowadzenia bloga, to – jak znam życie – łączysz w sobie funkcje autora tekstów (które często podpisują inni), SEO-wca, administratora CMS-a, tego, który wybiera zdjęcia pod wpis na stockach lub (o zgrozo) – je graficznie przeprojektowuje. Mam nadzieję, że promocja wpisów nie leży po Twojej stronie. A przecież wiesz, że ona jest konieczna, jeśli chcesz (firma chce), aby ktoś je czytał, wszak robicie content marketing.

13 dobrych rad jak prowadzić blog firmowy (przeczytaj je i zrób wszystko po swojemu!):

  1. Nie pisz o firmie. Od tego są aktualności na stronie.
  2. Planuj kalendarz wydawniczy na kwartał, biorąc pod uwagę ważne picki w Twojej branży, wydarzenia czy sezonowe tematy.
  3. Zdefiniuj do kogo piszesz (o personach przeczytasz tu).
  4. Ustal cykliczność prac. Jeden wpis w tygodniu to minimum.
  5. Ustal formę treści, np. 2 artykuły, 1 wywiad wideo, 1 case study.
  6. Teraz czas na tematy – zbierz pomysły, poszukaj w Internecie (zarówno tego, co szukają Twoi odbiorcy, jak i takich treści, których jest już za dużo).
  7. Utwórz folder „Inspiracje”. Zbieraj w nim raporty, infografiki, ciekawe treści, które mogą Ci się kiedyś przydać. Utrzymuj w nim porządek, taguj lub grupuj dowolnie. Przeglądaj go i nie zapominaj o nim.
  8. Pisz regularnie. Wtorkowy poranek jest najlepszy, abyś się skupił i miał gotowy i „klepnięty” tekst do publikacji na czwartek.
  9. Ustal tonację komunikacji i się do niej stosuj. Czy używasz zwrotów bezpośrednich, czy dajesz sobie prawo do żartobliwego tonu czy jesteś nad wyraz profesjonalny; czy piszesz w czasie teraźniejszym czy w formie dokonanej.
  10. Bądź surową panią polonistką dla samego siebie. Sprawdź, czy artykuł ma dobry tytuł, ciekawy i zapowiadający lead, czy jest podzielony na części, czy zakończenie ma dobrą klamrę, spójną z całą argumentacją.
  11. Nie bądź nudny. I nie daj się innym nudziarzom. Nawet blog firmowy może być pasjonującą lekturą.
  12. Jeśli wrzucanie treści na www zajmuje Ci więcej niż 10 minut, poproś o szkolenie z CMS-a lub zleć to komuś innemu.
  13. „Niech się dowiedzą” – czyli zadbaj o to, aby Twoja praca była widziana, czytana, a treści dystrybuowane (np. poprzez social media, newsletter lub w gazecie firmowej).

 

Chcesz stworzyć blog firmowy, a wciąż nie wiesz od czego zacząć? Prowadzisz już bloga, ale chcesz go wprowadzić na wyższy poziom – pisać ciekawsze teksty lub skuteczniej je promować? Skontaktuj się z nami – napisz: hello@dobocom.pl.

Ewa Dobosiewicz
Autor: 
Ewa Dobosiewicz
Przeczytaj podobne artykuły
108
content marketing artykuł ekspercki redakcja

Etapy pracy nad artykułem eksperckim

Jak wygląda proces przygotowania eksperckich treści przez agencję?

04.12.2018
95
content marketing koszty

Ile kosztuje content marketing – i dlaczego tak dużo?

W jaki sposób agencja wycenia prace nad content marketingiem?

04.10.2018
94
e-mail marketing

E-mail marketing. Dlaczego warto?

Newsletter ma wielką moc. Zobacz, jaką przewagę daje e-mail marketing!

02.10.2018