GAZETA FIRMOWA DLA PRACOWNIKÓW - JAK SPRAWIĆ, BY BYŁA CZYTANA?

01.07.2017

Komunikacja z pracownikami powoli przenosi się do digitalu. Choć media społecznościowe, newslettery i platformy internetowe są świetnym medium, jeśli naprawdę chcesz dotrzeć do swoich pracowników, powinieneś postawić na drukowaną gazetę firmową. Dlaczego? I jak uatrakcyjnić wydawnictwo, by pracownicy czytali je z zapałem?

Komunikacja wewnętrzna to coś więcej niż przekazywanie informacji – to budowanie długotrwałych relacji z pracownikami. Abyś mógł się nimi chwalić, postaw na faktyczny dialog w kanałach, które są dostępne dla każdego i trudne do zignorowania. Takim medium jest nadal gazeta firmowa.

Gazeta wewnętrzna – dlaczego warto?

  • Pozwala zebrać wiele zróżnicowanych treści, z których pracownik wybiera najbardziej interesujące dla siebie, swojego działu czy zainteresowań
  • Dociera również do tych osób, które pracują na produkcji lub w magazynach, nie posiadają dostępu do skrzynki e-mail, intranetu lub grup w mediów społecznościowych
  • Drukowaną gazetę trudniej wyrzucić do kosza niż wiadomość e-mail
  • Pracownicy cenią print – fizyczny przedmiot wyróżnia się wśród dominującej komunikacji internetowej
  • Wiele osób przeczyta ją w domu – newslettery i wpisy na blogu zostawi, aby przejrzeć w pracy. Możesz dotrzeć do rodzin swoich pracowników.

Jak sprawić, by gazeta firmowa była czytana?

1. Pomagaj. Jeśli wiesz, że Twoi pracownicy zmagają się z czymś, wskaż im rozwiązania problemu. Pomaganie to jeden z czynników, które budują wiarygodność i tworzą zaufanie.

W jakich problemach możesz pomóc pracownikom? To zależy od branży. Pracownicy biurowi docenią, gdy pomożesz im zarządzać czasem lub redukować stres; pracownicy zdalni, gdy wskażesz, jak uporać się ze spadkami motywacji; pracownicy magazynowi i produkcyjni, gdy ułatwisz im radzenie sobie ze zmianowością lub zmęczeniem fizycznym.

Pamiętaj, że nie ma nic gorszego niż powszechnie znane porady. Spraw, by Twoje były naprawdę użyteczne.

2. Edukuj. Możesz to zrobić w formie krótkich artykułów wiedzowych, słownika pojęć, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, infografik czy wyciągów z raportów i badań.

Dostarczanie wiedzy ma podwójną wartość: Ty masz pewność, że cały zespół pracuje w oparciu o wspólne podstawy, a Twoi pracownicy mogą wykonywać swoje zadania lepiej, łatwiej i skuteczniej.

3. Inspiruj. Nie tylko rozwiązuj aktualne problemy i przekazuj użyteczną wiedzę – daj swoim pracownikom impuls do dalszego rozwoju.

Podpowiadaj, jakie kursy i szkolenia warto podjąć. Podawaj tytuły blogów eksperckich z interesującą wiedzą. Pisz recenzje wartościowych książek. Zasugeruj, jak można rozwijać się w Twojej firmie.

4. Informuj. Upewnij się, czy wszystkie kluczowe informacje o aktualnych wydarzeniach w firmie są znane pracownikom.

Niech będą to tylko te, które wpływają na organizację i kształt firmy oraz faktycznie zmieniają system pracy każdego pracownika. Jeśli jakaś wiadomość jest istotna tylko dla części pracowników, lepiej poinformować ich o nowej sytuacji mailowo.

5. Dostarczaj rozrywki. I to wcale nie oznacza, że musisz umieszczać średniej jakości żarty lub grafiki w ostatniej rubryce gazety. Zrób to z klasą, ale bez zadęcia. Postaw na elementy, które zaangażują pracowników – na przykład na krzyżówki, rebusy, zagadki.

 

Chcesz stworzyć gazetę firmową albo myślisz o odświeżeniu obecnej? Szukasz kogoś, kto zajmie się pisanem artykułów lub składem? Napisz: hello@dobocom.pl 

Agata Wiencis
Autor: 
Agata Wiencis

Dobra komunikacja marek to cel moich działań zawodowych. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marek i komunikacji, content marketingu oraz employer brandingu.

Przeczytaj podobne artykuły
86

Public relations a content marketing, czyli kto kogo zjada?

PR czy content marketing? Od czego zacząć lub na co postawić?

01.08.2017
73
10 tematów gazetki pracowniczej

10 TEMATÓW DO GAZETKI DLA PRACOWNIKÓW

Brakuje Ci pomysłów na tworzenie gazety wewnętrznej? Zaskocz swoich pracowników nowymi treściami!

20.07.2017