10 TEMATÓW DO GAZETKI DLA PRACOWNIKÓW

20.07.2017

Brakuje Ci pomysłów na tworzenie gazety wewnętrznej? Zaskocz swoich pracowników nowymi treściami!

  1. Słownik wiedzowy pomagający uporządkować pojęcia, z którymi spotykają się pracownicy firmy. To ważne, żeby mówić tym samym językiem i operować takimi samymi pojęciami.
  2. How-to, czyli podpowiedzi punkt po punkcie, jak rozwiązać typowe problemy w Twojej branży. Niech to będzie coś użytecznego i ułatwiającego pracę.
  3. Trendy w branży, które zarysują Twoim pracownikom możliwe kierunki dalszego rozwoju firmy czy produktów lub usług.
  4. Wyniki badań dotyczących Twojej branży przedstawione w formie infografiki.
  5. Poradnik jak radzić sobie z codziennymi sytuacjami, z którymi zmagają się Twoi pracownicy.
  6. Kalendarz wydarzeń – firmowych i branżowych. Wszystko po to, by zachęcić zespół do integracji i wybierania wartościowych szkoleń, konferencji i targów.
  7. Success story klienta, który zrealizował swoje cele dzięki zaangażowaniu Twoich pracowników. Niech każdy wie, że jego praca przekłada się na realne zmiany – to najbardziej motywuje przy kolejnych projektach.
  8. Możliwości rozwoju zawodowego w firmie – aby każdy wiedział, że firma chce mu pomóc zdobyć wymarzony awans, inwestuje w niego i inspiruje do rozwoju. Warto wykorzystać przykład osoby, która przez lata przeszła kolejne szczeble kariery.
  9. FAQ – uzyskaj od pracowników pytania dotyczące firmy i odpowiadaj na nie w gazecie. To może być stała rubryka, dzięki której każdy będzie mógł zdobyć odpowiedź na nurtujące go wątpliwości.
  10. Ciekawostki o firmie – ale takie, których dla których nie ma miejsca w tradycyjnej narracji. Zaskocz wszystkich!

Czego unikać?

Przede wszystkim mówienia o firmie tak, by wytworzył się dystans między Twoimi pracownikami a ich przełożonymi. Gazeta firmowa ma sprawić, że każdy poczuje się ważną częścią całej firmy. Dlatego mów o pracownikach i dla pracowników. Pokaż, że umiesz spojrzeć na kulturę organizacji z ich perspektywy i pomóc im się w niej odnaleźć. Nie rób gazety „propagandowej”. To najważniejsze, o co powinieneś dbać.

Pamiętaj o:

  • użyteczności – tak, by każdy poczuł korzyści z czytania gazety. Zrezygnuj ze zbyt rozwlekłych relacji z wydarzeń, w których brali udział pracownicy;
  • angażowaniu pracowników na różnych szczeblach organizacji i z różnych działów firmy. Nie tylko pracownicy biurowi mają „coś do powiedzenia”;
  • regularności – ustal tryb wydawniczy. Jeśli planujesz miesięcznik, nie możesz się spóźniać;
  • dostarczaniu informacji, które mogą edukować, inspirować i pomagać;
  • słuchaniu pracowników – nie tylko dział komunikacji ma dobre pomysły.

 

Prowadzisz gazetę firmową i szukasz świeżych pomysłów na tematy? A może dopiero chcesz zacząć wydawać gazetę wewnętrzną? Możemy Ci pomóc! Skontaktuj się, porozmawiajmy. Napisz na: hello@dobocom.pl

Agata Wiencis
Autor: 
Agata Wiencis

Dobra komunikacja marek to cel moich działań zawodowych. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marek i komunikacji, content marketingu oraz employer brandingu.

Przeczytaj podobne artykuły
127
Media własne marki

Media własne, owned media – dlaczego są ważne?

Czy warto rozwijać własne kanały komunikacji?

16.07.2020
122
copywriting

Jak ocenić pracę copywritera?

Kilka słów o NAPRAWDĘ dobrym copywritingu.

21.05.2020
114
Content marketing artykuł ekspercki deal

Content marketing w praktyce. O pracy nad artykułem eksperckim

Jak pisać artykuły eksperckie w praktyce?

22.05.2019