10 TEMATÓW DO GAZETKI DLA PRACOWNIKÓW

10 TEMATÓW DO GAZETKI DLA PRACOWNIKÓW
20.07.2017

Brakuje Ci pomysłów na tworzenie gazety wewnętrznej? Zaskocz swoich pracowników nowymi treściami!

  1. Słownik wiedzowy pomagający uporządkować pojęcia, z którymi spotykają się pracownicy firmy. To ważne, żeby mówić tym samym językiem i operować takimi samymi pojęciami.
  2. How-to, czyli podpowiedzi punkt po punkcie, jak rozwiązać typowe problemy w Twojej branży. Niech to będzie coś użytecznego i ułatwiającego pracę.
  3. Trendy w branży, które zarysują Twoim pracownikom możliwe kierunki dalszego rozwoju firmy czy produktów lub usług.
  4. Wyniki badań dotyczących Twojej branży przedstawione w formie infografiki.
  5. Poradnik jak radzić sobie z codziennymi sytuacjami, z którymi zmagają się Twoi pracownicy.
  6. Kalendarz wydarzeń – firmowych i branżowych. Wszystko po to, by zachęcić zespół do integracji i wybierania wartościowych szkoleń, konferencji i targów.
  7. Success story klienta, który zrealizował swoje cele dzięki zaangażowaniu Twoich pracowników. Niech każdy wie, że jego praca przekłada się na realne zmiany – to najbardziej motywuje przy kolejnych projektach.
  8. Możliwości rozwoju zawodowego w firmie – aby każdy wiedział, że firma chce mu pomóc zdobyć wymarzony awans, inwestuje w niego i inspiruje do rozwoju. Warto wykorzystać przykład osoby, która przez lata przeszła kolejne szczeble kariery.
  9. FAQ – uzyskaj od pracowników pytania dotyczące firmy i odpowiadaj na nie w gazecie. To może być stała rubryka, dzięki której każdy będzie mógł zdobyć odpowiedź na nurtujące go wątpliwości.
  10. Ciekawostki o firmie – ale takie, których dla których nie ma miejsca w tradycyjnej narracji. Zaskocz wszystkich!

Czego unikać?

Przede wszystkim mówienia o firmie tak, by wytworzył się dystans między Twoimi pracownikami a ich przełożonymi. Gazeta firmowa ma sprawić, że każdy poczuje się ważną częścią całej firmy. Dlatego mów o pracownikach i dla pracowników. Pokaż, że umiesz spojrzeć na kulturę organizacji z ich perspektywy i pomóc im się w niej odnaleźć. Nie rób gazety „propagandowej”. To najważniejsze, o co powinieneś dbać.

Pamiętaj o:

  • użyteczności – tak, by każdy poczuł korzyści z czytania gazety. Zrezygnuj ze zbyt rozwlekłych relacji z wydarzeń, w których brali udział pracownicy;
  • angażowaniu pracowników na różnych szczeblach organizacji i z różnych działów firmy. Nie tylko pracownicy biurowi mają „coś do powiedzenia”;
  • regularności – ustal tryb wydawniczy. Jeśli planujesz miesięcznik, nie możesz się spóźniać;
  • dostarczaniu informacji, które mogą edukować, inspirować i pomagać;
  • słuchaniu pracowników – nie tylko dział komunikacji ma dobre pomysły.

 

Prowadzisz gazetę firmową i szukasz świeżych pomysłów na tematy? A może dopiero chcesz zacząć wydawać gazetę wewnętrzną? Możemy Ci pomóc! Skontaktuj się, porozmawiajmy. Napisz na: hello@dobocom.pl

Agata Wiencis
Autor: 
Agata Wiencis

Dobra komunikacja marek to cel moich działań zawodowych. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marek i komunikacji, content marketingu oraz employer brandingu.

Przeczytaj podobne artykuły
108
content marketing artykuł ekspercki redakcja

Etapy pracy nad artykułem eksperckim

Jak wygląda proces przygotowania eksperckich treści przez agencję?

04.12.2018
95
content marketing koszty

Ile kosztuje content marketing – i dlaczego tak dużo?

W jaki sposób agencja wycenia prace nad content marketingiem?

04.10.2018
94
e-mail marketing

E-mail marketing. Dlaczego warto?

Newsletter ma wielką moc. Zobacz, jaką przewagę daje e-mail marketing!

02.10.2018