Newsletter firmowy - dla kogo?
Szukasz nowych form komunikacji z pracownikami? Kanałem, którego popularność wciąż rośnie, jest newsletter wewnętrzny. Wydaje się idealny: tani w obsłudze, niedużej objętości, trafiający wprost do odbiorcy. Jednak nie we wszystkich przedsiębiorstwach i organizacjach znajdzie swoje zastosowanie. Dla kogo newsletter firmowy jest najlepszym rozwiązaniem?
1. Dla firm, których pracownicy mają stały kontakt z komputerem lub urządzeniem mobilnym, które jest narzędziem ich pracy. Jeśli Twoi pracownicy pracują na produkcji lub na magazynie, newsletter firmowy mogliby otwierać tylko w domu. Szansa, że to się stanie, jest prawie żadna. Według badań Newsweaver na ponad 30 tys. mailingów wewnętrznych, największą ilość unikalnych otwarć można zauważyć między 8:00 a 9:00 rano – czyli wtedy, gdy przychodzimy do pracy.
2. Dla firm, które komunikują się w innych kanałach digital. Newsletter powinien przekazywać zwięźle najważniejsze informacje i kierować do bardziej rozbudowanych treści. Dlatego jeśli prowadzisz wewnętrznego bloga firmowego lub chcesz regularnie informować pracowników o tym, co dzieje się na Twojej stronie internetowej – warto zainwestować w wysyłkę newslettera.
3. Dla firm robiących ankiety pracownicze. Newsletter wewnętrzny to najlepsza opcja, by takie badanie przeprowadzić, a później powiadomić wszystkich o rezultatach. Nie można też zapominać o wskazaniu planów związanych z wynikami ankiety oraz pochwalić się ich realizacją.
4. Dla firm, które tworzą internalowe wideo. To wciąż świeża i modna formuła komunikacji z pracownikami. Można pokazać między innymi:
- wypowiedzi CEO kierowane do pracowników,
- rozmowę z klientem, któremu pomogła działalność pracowników,
- tutorial dotyczący skomplikowanych spraw.
5. Dla firm, które dzielą się wiedzą i prowadzą regularny research sieci. Newsletter pozwoli na zbiorcze linkowanie do interesujących treści na innych blogach eksperckich czy portalach wiedzowych. Dzięki temu rozwiązaniu pracownicy otrzymują wyselekcjonowaną wiedzę i garść inspiracji. Nie muszą więc poświęcać wiele czasu na samodzielny research. Takie działanie zbuduje wizerunek marki jako eksperta w danej branży i pomoże stworzyć podwaliny wspólnego myślenia.
Jeśli masz wątpliwości, czy newsletter wewnętrzny w Twojej firmie będzie idealnym rozwiązaniem, możesz postawić na klasyczną gazetę firmową [Przeczytaj nasz wpis: Gazeta firmowa dla pracowników i 10 tematów do gazetki pracowniczej]. Ta trafia do wszystkich pracowników, nie tylko biurowych, i umożliwia publikację dłuższych treści bez konieczności prowadzenia bloga firmowego.
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu newslettera dla pracowników? Szukasz kogoś, kto zajmie się redakcją, projektem lub wysyłką? Możemy Ci pomóc - napisz: hello@dobocom.pl
Dobra komunikacja marek to cel moich działań zawodowych. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marek i komunikacji, content marketingu oraz employer brandingu.