Jak zachęcić do zapisania się na newsletter?
Z newsletterem jest jak z gronem znajomych: liczy się jakość, a nie ilość. I choć objętość Twojej listy mailingowej nie musi zwielokrotniać się miesiąc do miesiąca, powinno zależeć Ci na zdobywaniu nowych subskrybentów. Zwłaszcza tych „jakościowych”, którzy angażują się w Twoje treści, a docelowo mogą przynieść korzyści finansowe. Jak zachęcić użytkownika do zapisu na newsletter?
- Udostępniaj wartościowy content po zapisie na newsletter. Może to być dostęp do repozytorium wiedzy, wysyłka e-booka, możliwość pobrania filmu-wywiadu z ekspertem. Ważne, aby treść przynosiła maksymalne korzyści dla odbiorcy, na przykład edukacyjne.
- Zaoferuj zniżkę na produkt lub usługę. Jeśli jednak zdecydujesz się na takie zagranie, postaraj się tworzyć jak najciekawszy content, żeby później zachęcić odbiorcę do regularnego otwierania treści.
- Poinformuj, co będzie zawierał newsletter. Bądź szczery i nie obiecuj rzeczy, których odbiorca nie otrzyma. Mów jednak językiem korzyści i konkretnie wskaż plusy śledzenia Twojego newslettera.
- Użyj landing page. Według badań Ascend2 i Research Partners, najwięcej osób (53 proc.) uważa landing page przeznaczony do zapisu newslettera za najbardziej efektywną taktykę jego promowania. Posiadając link do landing page’a możesz wkleić go wszędzie, do każdego kanału i narzędzia komunikacji.
- Wypróbuj pop-upy. Możesz ich nie znosić, ale przy dobrym copywritingu i designie naprawdę działają :-)
- Umieść formularz zapisu pod każdym wpisem na blogu firmowym. Można domniemywać, że jeśli ktoś przeczytał artykuł w całości, jego treść była dla niego intrygująca lub wartościowa. To idealny moment, by zakomunikować, że nie musi dłużej przeszukiwać Twojej strony, a informacje o nowych wpisach będą pojawiać się regularnie w jego skrzynce mailowej.
- Dodaj link do zapisu w stopce mailowej. Zainstaluj dodatkowy tekst w stopkach wszystkich pracowników. Niech link kieruje na landing page.
- Promuj w mediach społecznościowych – zachęcaj do zapisu przez posty na Facebooku i tweety. Mów, co zyskają, gdy zdecydują się na zostawienie swojego adresu mailowego.
- Zachęcaj do subskrybcji w rzeczywistych sytuacjach, w których masz kontakt z odbiorcami Twojej marki – na wykładach, targach, konferencjach i innych formułach spotkań.
- W zależności od typu newslettera, maksymalnie uprość zapis do newslettera (tylko okno do wpisania adresu e-mail, akceptacja polityki prywatności i button zapisu) lub wprowadź rozbudowane opcje, które pozwolą użytkownikowi wybrać tematykę newslettera i częstotliwość jego otrzymywania. Personalizacja może być kluczem do sukcesu w rozbudowanych przedsiębiorstwach łączących w sobie wiele branż, a tym samym – wiele tematów.
Przede wszystkim, prowadź newsletter, który będzie rzeczywistą wartością dla Twoich klientów – przekaże wiedzę, zainspiruje, nauczy, rozbawi. Jeśli chcesz naprawdę trafiać w punkt, musisz dobrze poznać swojego klienta. Możesz wesprzeć się tworzeniem jego persony [Przeczytaj wpis: Persona w strategii content marketingowej] oraz kompleksową strategią komunikacji [Przeczytaj wpis: Strategia komunikacji - co to jest?]
Tylko wiedza o odbiorcach pozwoli Ci na takie dopasowanie treści, dzięki któremu obserwatorzy staną się leadami sprzedażowymi, a docelowo lojalnymi klientami.
Tworzysz newsletter dla klientów, ale chcesz zwiększyć grupę jego odbiorców? Napisz: hello@dobocom.pl
Dobra komunikacja marek to cel moich działań zawodowych. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marek i komunikacji, content marketingu oraz employer brandingu.