Dlaczego warto inwestować w dobry content marketing?

Dlaczego warto inwestować w dobry content marketing?
14.07.2017

W morzu możliwości komunikacji z klientem firmy szukają tych kanałów, które są najskuteczniejsze, podejmują działania, które można dokładnie zmierzyć i chcą być w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą. Na wszystkie te potrzeby odpowiada content marketing, który – dobrze robiony – może być trafioną inwestycją w długotrwałą relację z klientem.

 

Dobry content marketing to nie tworzenie treści i „wypychanie” ich w poszczególnych kanałach. To nie SEO, mające cele ilościowe, ani nie artykuł sponsorowany płatnie publikowany w mediach zasięgowych. Content marketing zaczyna się od poznania Twojego klienta: kim jest, z jakimi problemami się boryka, co chciałby wiedzieć, a potem realizuje się dzięki odpowiadaniu na jego potrzeby. Tylko tyle i aż tyle.

 

On, czyli kto

Inwestycja w content marketing to zatem na początku wysiłek włożony w poznanie klienta, odbiorcy i czytelnika [Przeczytaj: Persona w strategii content marketingowej] i ten etap w planowaniu działań jest nie do przecenienia. Po drugiej stronie ekranu zasiądzie osoba, która szuka odpowiedzi na nurtujące je pytania: czy dach domu warto przykryć papą, jak zaaranżować przyjęcie urodzinowe w ogrodzie czy – w przypadku działań content marketingowych w segmencie B2B [Przeczytaj: Content marketing dla B2B czy B2C] – jak zaplanować logistykę małego e-commerce.

 

Jeśli odpowiemy na te pytania, z należytą starannością, najlepszą wiedzą, ciekawie i angażująco – możemy liczyć na uwagę (co w digitalu oznacza: przeczytanie całego tekstu, polecenie, zalajkowanie lub udostępnienie).

 

My, czyli jak

Z kolei jeśli mądrze wykorzystamy uwagę naszego czytelnika i zaplanujemy kolejne kroki na jego ścieżce, możemy liczyć na więcej niż jednorazową konsumpcję treści, a docelowo – na lojalną relację. Zaplanujmy zatem, że do części treści nasz czytelnik ma wolny dostęp, a część – ta specjalistyczna, poparta raportami, opiniami ekspertów – jest dostępna po zapisaniu do newslettera lub w panelu pobrania. Testujmy różne kanały, sprawdzajmy, gdzie czyta i jak czyta odbiorca i analizujmy dane.

 

No dobrze, rozwiązaliśmy problem naszego odbiorcy, daliśmy mu wiedzę, odpowiedzieliśmy na jego potrzeby. Jeśli dobrze zaplanowaliśmy proces konsumpcji treści, pozyskaliśmy jego dane i możemy sprawić, aby był z nami „w stałym kontakcie”. Niektórzy eksperci podkreślają, że właśnie ten efekt w tak zwanym marketingu relacji jest najważniejszy i najtrudniejszy do osiągnięcia – mianowicie sprawienie, by użytkownik był nam wierny,  świadomy i zaangażowany.

 

Cel jest jeden

Marketerzy pewnie powiedzą, że gdy zbudowali świadomość i wzbudzili zainteresowanie, domknięcie sprzedaży to bułka z masłem. Sprzedawcy (zwłaszcza w segmencie B2B) – że ich celem jest pozyskanie leadu. Obie grupy pogodzi content marketing. Z jednej bowiem strony, poprzez edukację, inspirację i wiedzę, buduje społeczność, z drugiej – generuje konkretne leady i zapytania. I to wtedy właśnie może nastąpić zwrot inwestycji.

 

Content marketing. Dlaczego warto?

  1. Generuje więcej leadów
  2. Buduje społeczność
  3. Przyspiesza decyzje zakupowe klientów
  4. Kreuje markę jako eksperta
  5. Jest łatwo mierzalny

 

Myślisz, że content marketing może być dobry dla Twojej firmy, ale nie wiesz jak zacząć? Skontaktuj się z nami, wspólnie opracujemy skuteczną strategię content marketingową dla Twojej firmy! Napisz: hello@dobocom.pl

Ewa Dobosiewicz
Autor: 
Ewa Dobosiewicz
Przeczytaj podobne artykuły
108
content marketing artykuł ekspercki redakcja

Etapy pracy nad artykułem eksperckim

Jak wygląda proces przygotowania eksperckich treści przez agencję?

04.12.2018
106
mapa percepcji strategia komunikacji marki

Mapa percepcji w strategii komunikacji

Co to jest mapa percpecji i jak może zmienić Twoje myślenie o komunikacji marki?

20.11.2018
100
strategia employer brandind - zmotywowany zespół

Employer branding – co to jest?

Employer branding w prostych słowach - czym jest i jak go robić dobrze?

02.11.2018