Dlaczego warto inwestować w dobry content marketing?
W morzu możliwości komunikacji z klientem firmy szukają tych kanałów, które są najskuteczniejsze, podejmują działania, które można dokładnie zmierzyć i chcą być w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą. Na wszystkie te potrzeby odpowiada content marketing, który – dobrze robiony – może być trafioną inwestycją w długotrwałą relację z klientem.
Dobry content marketing to nie tworzenie treści i „wypychanie” ich w poszczególnych kanałach. To nie SEO, mające cele ilościowe, ani nie artykuł sponsorowany płatnie publikowany w mediach zasięgowych. Content marketing zaczyna się od poznania Twojego klienta: kim jest, z jakimi problemami się boryka, co chciałby wiedzieć, a potem realizuje się dzięki odpowiadaniu na jego potrzeby. Tylko tyle i aż tyle.
On, czyli kto
Inwestycja w content marketing to zatem na początku wysiłek włożony w poznanie klienta, odbiorcy i czytelnika [Przeczytaj: Persona w strategii content marketingowej] i ten etap w planowaniu działań jest nie do przecenienia. Po drugiej stronie ekranu zasiądzie osoba, która szuka odpowiedzi na nurtujące je pytania: czy dach domu warto przykryć papą, jak zaaranżować przyjęcie urodzinowe w ogrodzie czy – w przypadku działań content marketingowych w segmencie B2B [Przeczytaj: Content marketing dla B2B czy B2C] – jak zaplanować logistykę małego e-commerce.
Jeśli odpowiemy na te pytania, z należytą starannością, najlepszą wiedzą, ciekawie i angażująco – możemy liczyć na uwagę (co w digitalu oznacza: przeczytanie całego tekstu, polecenie, zalajkowanie lub udostępnienie).
My, czyli jak
Z kolei jeśli mądrze wykorzystamy uwagę naszego czytelnika i zaplanujemy kolejne kroki na jego ścieżce, możemy liczyć na więcej niż jednorazową konsumpcję treści, a docelowo – na lojalną relację. Zaplanujmy zatem, że do części treści nasz czytelnik ma wolny dostęp, a część – ta specjalistyczna, poparta raportami, opiniami ekspertów – jest dostępna po zapisaniu do newslettera lub w panelu pobrania. Testujmy różne kanały, sprawdzajmy, gdzie czyta i jak czyta odbiorca i analizujmy dane.
No dobrze, rozwiązaliśmy problem naszego odbiorcy, daliśmy mu wiedzę, odpowiedzieliśmy na jego potrzeby. Jeśli dobrze zaplanowaliśmy proces konsumpcji treści, pozyskaliśmy jego dane i możemy sprawić, aby był z nami „w stałym kontakcie”. Niektórzy eksperci podkreślają, że właśnie ten efekt w tak zwanym marketingu relacji jest najważniejszy i najtrudniejszy do osiągnięcia – mianowicie sprawienie, by użytkownik był nam wierny, świadomy i zaangażowany.
Cel jest jeden
Marketerzy pewnie powiedzą, że gdy zbudowali świadomość i wzbudzili zainteresowanie, domknięcie sprzedaży to bułka z masłem. Sprzedawcy (zwłaszcza w segmencie B2B) – że ich celem jest pozyskanie leadu. Obie grupy pogodzi content marketing. Z jednej bowiem strony, poprzez edukację, inspirację i wiedzę, buduje społeczność, z drugiej – generuje konkretne leady i zapytania. I to wtedy właśnie może nastąpić zwrot inwestycji.
Content marketing. Dlaczego warto?
- Generuje więcej leadów
- Buduje społeczność
- Przyspiesza decyzje zakupowe klientów
- Kreuje markę jako eksperta
- Jest łatwo mierzalny
Myślisz, że content marketing może być dobry dla Twojej firmy, ale nie wiesz jak zacząć? Skontaktuj się z nami, wspólnie opracujemy skuteczną strategię content marketingową dla Twojej firmy! Napisz: hello@dobocom.pl