Strategia komunikacji dla Unilever Food Solutions

Zadanie:

Poznać insighty dwóch głównych grup klientów Unilever Food Solutions dzięki badaniom, stworzeniu person i ich ścieżek. Stworzyć kalendarz działań komunikacyjnych skierowany do obu grup na cały rok 2019.

Klient:

Unilever Food Solutions to międzynarodowy koncern produkujący profesjonalne produkty dla gastronomii. W swoim portfolio ma między innymi buliony, sosy, zasmażki, przyprawy i wiele innych dodatków. Obejmuje takie marki jak Knorr, Rama, Hellmann’s czy Lipton. Działa w 74 krajach świata.

Narzędzia:

WYWIADY ONE-TO-ONE
WARSZTATY STRATEGICZNE
KALENDARZ WYDAWNICZY

Przebieg:

1
Wywiady z szefami kuchni

Nasi badacze jeździli po dużych i małych miastach Polski, by poznać odbiorców produktów Unilever Food Solutions. Przeprowadzili 16 wywiadów wśród obu grup klientów, dokonali transkrypcji nagrań oraz ich tłumaczenia. Wszystko po to, by zebrać wnioski i wyłuskać najciekawsze insighty potrzebne do prac warsztatowych.

2
Warsztaty „Persona”

To pierwszy poziom warsztatów strategicznych w tym procesie. Miały na celu zgłębienie wiedzy o klientach – zarówno już posiadanej, jak i wyniesionej z wywiadów. W efekcie powstało kilka person, które reprezentują najważniejsze typy klientów Unilever Food Solutions.

Wskazaliśmy kluczowe potrzeby person oraz wybraliśmy te, na które UFS może łatwo odpowiedzieć, a także stworzyliśmy user stories i jobs to be done dla marki.

3
Warsztaty „Ścieżka klienta”

Na drugim poziomie warsztatów strategicznych pracowaliśmy razem z klientem nad ścieżką ich klientów (customer journey), które miały wskazać punkty styku z marką na różnych etapach oraz wygenerować wiele pomysłów na komunikację z szefami kuchni. Opracowaliśmy kluczowe pomysły do wdrożenia na kolejnych etapach prac.

4
Kalendarz content marketingowy

To efekt naszych prac strategicznych – dokument zbierający wszystkie treści, które powinny zostać stworzone z myślą o opracowanych personach. Ilość treści, kanały dystrybucji, forma oraz tematyka zostały dobrane zgodnie z wynikami prac strategicznych oraz okoliczności ważnych dla szefów kuchni.

Rezultaty:

Unilever Food Solutions poznał lepiej swoich klientów – zrozumiał ich potrzeby i wartości, które mogą dać im ich produkty – oraz otrzymał gotowy kalendarz działań w zakresie komunikacji z odbiorcami oraz harmonogram wydawniczy na 2019 rok.

Zespół:

Strategia
dobocom
Zobacz podobne projekty