Wprowadzić na rynek nowy produkt marki – innowacyjne w kształcie i kolorystyce kostki do WC. Dowiedzieć się, kto jest ich klientem i w jaki sposób komunikować się z nim, aby lauch produktu osiągnął sukces.
Brait to marka firmy Dramers, europejskiego producenta środków czystości i odświeżaczy do domu. W portfolio marki Brait znajdują się kostki do toalet, środki czystości oraz odświeżacze powietrza – zarówno aerozole, jak i pachnące patyki, liście czy kwiaty.
Przeprowadziliśmy badania CAWI oraz FGI wśród użytkowników produktu naszego klienta – kostek do WC. Dzięki nim poznaliśmy demografię odbiorców marki, stopień jej rozpoznawalności, oczekiwania względem produktu i komunikacji oraz ocenę innowacyjności produktu.
Dzięki wnioskom wyciągniętym z badań uzyskaliśmy dane, które pozwoliły nam pewnie przejść przez dalsze etapy pracy.
Sprawdziliśmy, jak komunikują się firmy na rynku kostek do WC – zarówno wielcy gracze, jak i mniejsze podmioty. Audyt podsumował trendy na rynku, zarówno pod względem częstotliwości komunikacji z konsumentami, jak i jej tonu oraz tematyki.
Dzięki sprawdzeniu, jak komunikuje się kilkadziesiąt firm z branży, mogliśmy łatwo ocenić pozycję marki Brait względem nich oraz nakreślić główne trendy w tworzeniu marki wśród konkurentów.
Pierwsze warsztaty strategiczne związane były z klientem marki Brait – nazwaliśmy ich nawyki zakupowe, stworzyliśmy segmentację behawioralną, psychologiczną oraz demograficzną oraz wybraliśmy kluczowe dla marki archetypy konsumentów, które rozbudowaliśmy w persony.
Określiliśmy ich główne potrzeby i obawy oraz wskazaliśmy, w jaki sposób produkty marki mogą na nie odpowiedzieć.
Dzięki badaniom, analizie komunikacji oraz warsztatom mogły powstać dwa dokumenty – strategia produktu Brait Rings oraz strategia jego komunikacji. Te rozbudowane strategie zawierają tożsamość produktu, założenia komunikacji słowno-wizualnej wraz z komunikatem głównym i produktowym oraz ton marki.
Wskazaliśmy w nich również kanały komunikacji z klientami marki oraz rozpisaliśmy konteksty i wątki narracyjne dopasowane do każdego segmentu konsumentów. Ostatecznie przygotowaliśmy ścieżki klienta, które pozwoliły wskazać wszystkie punkty styku z marką prowadzące do decyzji o zakupie jej produktu.
Poza komunikacją B2C przygotowaliśmy również strategię komunikacji B2B oraz z pracownikami firmy.
Marka Brait otrzymała sprawdzone dane związane z konsumentami oraz jasny kierunkowskaz, w jaki sposób prowadzić komunikację i wdrażać na rynek nowy produkt, by dotrzeć do jej konsumentów.