Doradztwo dla marki biżuterii

Zadanie:

Zostaliśmy poproszeni o współpracę przy nadaniu marce nowego kierunku – uporządkowanie komunikacji oraz przygotowanie zestawu narzędzi, którymi można ją promować.

Klient:

ALE. to autorska marka biżuterii Aleksandry Przybysz, ceniona wśród koneserów i miłośników nowoczesnego polskiego designu za niezwykłe połączenie architektonicznych i geometrycznych inspiracji z perfekcyjnym wykonaniem.

Narzędzia:

Strategia marki
Strategia komunikacji
Warsztaty strategiczne
Doradztwo marketingowe
Copywriting
Relacje z mediami
Teksty na WWW

Przebieg:

1
Analiza branży i konkurencji

Jak zawsze przy projektach strategicznych, rozpoczęliśmy od dogłębnej analizy sytuacji zastanej – funkcjonowania branży biżuteryjnej, podziału na kategorie (m. in. biżuteria masowa, biżuteria autorska design, biżuteria autorska DIY itd.), dobrych i złych praktyk oraz benchmarków.

2
Warsztaty strategiczne

Przeprowadziliśmy dwa warsztaty strategiczne z udziałem projektantki i osób pomagających jej rozwijać markę – pierwszy z nich dotyczył segmentów odbiorców, które są najważniejsze dla ALE. W czasie drugiego warsztatu skupiliśmy się na marce: konfrontowaliśmy możliwości z potrzebami odbiorców, ustalaliśmy przewagi i wyróżniki w poszukiwaniu esencji marki, a także wstępnie planowaliśmy kanały komunikacji.

3
Strategia marki

Wnioski z warsztatów wykorzystaliśmy przy tworzeniu strategii marki – opracowaliśmy ideę przewodnią komunikacji, dobraliśmy i spriorytetyzowaliśmy wartości marki, a także całościowo określiliśmy brand identity. Całość uzupełniliśmy elementami tone-of-voice, dając jasne wytyczne co do tego, jak marka powinna się komunikować, aby realizować założoną strategię.

4
Copywriting

Mocne określenie tone-of-vioce pozwoliło nam na odświeżenie treści, którymi ALE. komunikuje się z odbiorcami. Nowe opisy kolekcji oraz krótkie, wyraziste teksty o marce znalazły swoje miejsce na stronie WWW będącej internetową wizytówką Aleksandry Przybysz.

5
Relacje z mediami

Powstała strategia marki umożliwiła nam wskazanie priorytetowych mediów designerskich, z których korzystają aktualni i potencjalni odbiorcy ALE. Dzięki stworzeniu bazy redakcji i blogów, przygotowaniu informacji prasowych oraz koncepcji wysyłki kreatywnej do dziennikarzy, biżuteria ALE. zagościła w takich tytułach jak „Label”, „Design Alive” czy „White Mad”.

Rezultaty:

100%

Od marki nieświadomej swoich atutów do wyraźnego określenia wartości i narzędzi komunikacji – oto droga, którą pokonała dzięki nam marka ALE. Efekt? Rosnąca popularność i rozpoznawalność na rynku młodego polskiego designu.

Zespół:

Strategy
dobocom
Copy
dobocom
PR
dobocom & ALE.
Zobacz podobne projekty