Zostaliśmy poproszeni o współpracę przy nadaniu marce nowego kierunku – uporządkowanie komunikacji oraz przygotowanie zestawu narzędzi, którymi można ją promować.
ALE. to autorska marka biżuterii Aleksandry Przybysz, ceniona wśród koneserów i miłośników nowoczesnego polskiego designu za niezwykłe połączenie architektonicznych i geometrycznych inspiracji z perfekcyjnym wykonaniem.
Jak zawsze przy projektach strategicznych, rozpoczęliśmy od dogłębnej analizy sytuacji zastanej – funkcjonowania branży biżuteryjnej, podziału na kategorie (m. in. biżuteria masowa, biżuteria autorska design, biżuteria autorska DIY itd.), dobrych i złych praktyk oraz benchmarków.
Przeprowadziliśmy dwa warsztaty strategiczne z udziałem projektantki i osób pomagających jej rozwijać markę – pierwszy z nich dotyczył segmentów odbiorców, które są najważniejsze dla ALE. W czasie drugiego warsztatu skupiliśmy się na marce: konfrontowaliśmy możliwości z potrzebami odbiorców, ustalaliśmy przewagi i wyróżniki w poszukiwaniu esencji marki, a także wstępnie planowaliśmy kanały komunikacji.
Wnioski z warsztatów wykorzystaliśmy przy tworzeniu strategii marki – opracowaliśmy ideę przewodnią komunikacji, dobraliśmy i spriorytetyzowaliśmy wartości marki, a także całościowo określiliśmy brand identity. Całość uzupełniliśmy elementami tone-of-voice, dając jasne wytyczne co do tego, jak marka powinna się komunikować, aby realizować założoną strategię.
Mocne określenie tone-of-vioce pozwoliło nam na odświeżenie treści, którymi ALE. komunikuje się z odbiorcami. Nowe opisy kolekcji oraz krótkie, wyraziste teksty o marce znalazły swoje miejsce na stronie WWW będącej internetową wizytówką Aleksandry Przybysz.
Powstała strategia marki umożliwiła nam wskazanie priorytetowych mediów designerskich, z których korzystają aktualni i potencjalni odbiorcy ALE. Dzięki stworzeniu bazy redakcji i blogów, przygotowaniu informacji prasowych oraz koncepcji wysyłki kreatywnej do dziennikarzy, biżuteria ALE. zagościła w takich tytułach jak „Label”, „Design Alive” czy „White Mad”.
Od marki nieświadomej swoich atutów do wyraźnego określenia wartości i narzędzi komunikacji – oto droga, którą pokonała dzięki nam marka ALE. Efekt? Rosnąca popularność i rozpoznawalność na rynku młodego polskiego designu.