Koncepcja i organizacja eventu

Zadanie:

Stworzenie aplikacji mobilnych dla poszczególnych członków rodziny uprzyjemniających podróż samochodem.

Klient:

Škoda, wiodąca marka samochodów na polskim rynku.

ECDF mKlaster to największa wielkopolska inicjatywa zrzeszająca ponad trzydziestu czołowych przedsiębiorców branży technologii mobilnych.

Narzędzia:

Branding
Copywriting
Projekty graficzne
Filmy i sesje foto
Strony WWW
Relacje z mediami
Eventy i konferencje
Social media
Teksty na WWW

Przebieg:

1
Koncepcja

ŠKODA App Days to pierwsze na świecie wydarzenie, w którym połączone zostały dwie nowoczesne metody pracy nad projektami – design thinking i hackathon. Ta niezwykła kombinacja pozwoliła na stworzenie, w zaledwie dwa dni, dziesięciu propozycji aplikacji związanych z rodzinnym podróżowaniem samochodem.

2
Organizacja

Zajęlismy się nie tylko zorganizowaniem przestrzeni, cateringu i materiałów dla uczestników, lecz także przygotowaliśmy identyfikację graficzną i stronę WWW z autorskimi tekstami, zaplanowaliśmy promocję wydarzenia w social media oraz relacje z mediami. Zapewniliśmy nagrody oraz wsparcie sponsorów.

3
Event

I etap obejmował warsztaty grupowe w formie jamu dla 5 grup złożonych z przedstawicieli firm programistycznych oraz osób z różnych branż, grup wiekowych i miast. Na podstawie wyłonionych pomysłów – w II etapie – 8 zespołów programistycznych rywalizowało ze sobą, aby stworzyć najlepszą aplikację dla rodzin. 

W efekcie powstała aplikacja mobilna stworzona przez Whalla Labs oparta na rzeczywistym sygnale GPS, pozwalająca dzieciom na śledzenie pokonywanej samochodem trasy i pomagająca stawiać pierwsze kroki w świecie motoryzacji. Škoda nagrodziła jej twórców, a sama aplikacja zajęła dodatkowo I miejsce na najlepszą aplikację na Windows Phone w konkursie Appaward 2014.

4
Relacje z mediami i social media

Na wydarzenie zaprosiliśmy dziennikarzy, a po nim opowiedzieliśmy o przebiegu eventu redakcjom lokalnym i ogólnopolskim oraz z segmentu IT i motoryzacja, aby nadać rozgłos wydarzeniu. Na bieżąco prowadziliśmy relację na Facebooku.

Rezultaty:

Dzięki innowacyjnej formie pracy kreatywnej interdyscyplinarnych grup powstała aplikacja odpowiadająca na potrzeby kampanii „Rodzina w podróży” marki SKODA. Stworzenie niekonwencjonalnej metody pracy, sprawna organizacja eventu połączone z sukcesem powstałej aplikacji zaowocowały wieloma publikacjami w mediach branżowych, motoryzacyjnych, lokalnych i ogólnopolskich.

Zobacz film:

Zespół:

Idea
dobocom
Event
dobocom & Design Thinking Poznań
PR
dobocom
Copywriting
dobocom
Photo & video
Visual Heads
Web
mobiAR
Zobacz podobne projekty