W tym projekcie zadań było naprawdę wiele. Od stworzenia i wdrożenia w życie strategii komunikacji, przez zaprojektowanie identyfikacji graficznej projektu, produkcję materiałów promocyjnych, aż po realizację reportaży filmowych i organizację konferencji finałowej.
„Czas zawodowców – wielkopolskie kształcenie zawodowe” to największy projekt edukacyjny realizowany w Wielkopolsce przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i Politechnikę Poznańską. Jego głównym celem było podniesienie jakości kształcenia zawodowego oraz zbliżenie jego modelu do oczekiwań przedsiębiorców.
Zaplanowaliśmy działania informacyjno-promocyjne dla dwuletniego projektu. Wyodrębniliśmy grupy docelowe, segmenty mediów oraz kanały i narzędzia komunikacji.
Przez półtora roku pracy w projekcie napisaliśmy kilkadziesiąt informacji prasowych oraz skontaktowaliśmy się z wieloma ogólnopolskimi i regionalnymi redakcjami. Systematycznie poszerzaliśmy bazę mediów i dbaliśmy o to, aby dostarczać dziennikarzom aktualne i ciekawe treści związane z projektem oraz kształceniem zawodowym w Polsce i na świecie.
Zaprojektowaliśmy oraz wyprodukowaliśmy szereg materiałów promocyjnych projektu. Do szkół oraz partnerów projektu dostarczyliśmy m.in. plakaty, kalendarze ścienne i biurkowe i notesy.
Zrealizowaliśmy 11 reportaży filmowych mówiących o najważniejszych aspektach projektu oraz jedną reklamę telewizyjną. Dodatkowo byliśmy autorami sesji zdjęciowych w laboratoriach w Pile i Poznaniu.
Na koniec projektu zorganizowaliśmy konferencję prasową oraz galę finałową, na którą zaprosiliśmy dyrektorów szkół, uczniów oraz osoby związane z edukacją zawodową w regionie. Prawdziwym hitem okazały się upominki, które rozdaliśmy twórcom projektu. Goście dostali czekoladowe klucze francuskie – narzędzia do poprawy jakości polskiego szkolnictwa zawodowego.
Poprawa postrzegania kształcenia zawodowego przez opinię publiczną – to chyba nasz największy sukces. Przez półtora roku pracy dla projektu robiliśmy wszystko, aby zmienić negatywny stosunek do szkół zawodowych i techników zarówno wśród młodzieży, jak i rodziców. Pokazaliśmy, że kształcenie zawodowe nie jest koniecznością, a przemyślanym i trafnym wyborem.