Promocja „Czasu Zawodowców”

Zadanie:

W tym projekcie zadań było naprawdę wiele. Od stworzenia i wdrożenia w życie strategii komunikacji, przez zaprojektowanie identyfikacji graficznej projektu, produkcję materiałów promocyjnych, aż po realizację reportaży filmowych i organizację konferencji finałowej.

Klient:

„Czas zawodowców – wielkopolskie kształcenie zawodowe” to największy projekt edukacyjny realizowany w Wielkopolsce przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i Politechnikę Poznańską. Jego głównym celem było podniesienie jakości kształcenia zawodowego oraz zbliżenie jego modelu do oczekiwań przedsiębiorców.

Narzędzia:

Strategie komunikacji
Copywriting
Projekty graficzne
Filmy i sesje foto
Relacje z mediami
Eventy i konferencje
Social media

Przebieg:

1
Strategia komunikacji

Zaplanowaliśmy działania informacyjno-promocyjne dla dwuletniego projektu. Wyodrębniliśmy grupy docelowe, segmenty mediów oraz kanały i narzędzia komunikacji.

2
Działania z mediami

Przez półtora roku pracy w projekcie napisaliśmy kilkadziesiąt informacji prasowych oraz skontaktowaliśmy się z wieloma ogólnopolskimi i regionalnymi redakcjami. Systematycznie poszerzaliśmy bazę mediów i dbaliśmy o to, aby dostarczać dziennikarzom aktualne i ciekawe treści związane z projektem oraz kształceniem zawodowym w Polsce i na świecie.

3
Projekty graficzne

Zaprojektowaliśmy oraz wyprodukowaliśmy szereg materiałów promocyjnych projektu. Do szkół oraz partnerów projektu dostarczyliśmy m.in. plakaty, kalendarze ścienne i biurkowe i notesy.

4
Filmy i sesje foto

Zrealizowaliśmy 11 reportaży filmowych mówiących o najważniejszych aspektach projektu oraz jedną reklamę telewizyjną. Dodatkowo byliśmy autorami sesji zdjęciowych w laboratoriach w Pile i Poznaniu.

5
Konferencja podsumowująca

Na koniec projektu zorganizowaliśmy konferencję prasową oraz galę finałową, na którą zaprosiliśmy dyrektorów szkół, uczniów oraz osoby związane z edukacją zawodową w regionie. Prawdziwym hitem okazały się upominki, które rozdaliśmy twórcom projektu. Goście dostali czekoladowe klucze francuskie – narzędzia do poprawy jakości polskiego szkolnictwa zawodowego.

Rezultaty:

100%

Poprawa postrzegania kształcenia zawodowego przez opinię publiczną – to chyba nasz największy sukces. Przez półtora roku pracy dla projektu robiliśmy wszystko, aby zmienić negatywny stosunek do szkół zawodowych i techników zarówno wśród młodzieży, jak i rodziców. Pokazaliśmy, że kształcenie zawodowe nie jest koniecznością, a przemyślanym i trafnym wyborem.

Zobacz film:

Zespół:

Strategy
dobocom
Copy
dobocom
Art
PW Projekt/dobocom
Production
dobocom
Photo/Wideo
Visual Heads
Zobacz podobne projekty