PR dla grupy motoryzacyjnej

Zadanie:

Działania z zakresu public relations marek: Ford, Mercedes, Volvo, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Hyundai, dostępnych w 12 salonach Grupy Bemo w całej Polsce.

Klient:

Grupa Bemo Motors, jedna z największych grup dilerskich w Polsce.

Narzędzia:

Relacje z mediami
Działania CSR
Eventy i konferencje
Social media
Planowanie i zakup mediów
Custom publishing
Redakcja i korekta

Przebieg:

1
Strategia komunikacji

Na rozpoczęcie prac dla marki, a następnie cyklicznie – na początek każdego roku współpracy – przygotowaliśmy lub odświeżaliśmy strategię komunikacji dla każdej z 12 marek, uwzględniając także specyfikę regionów, objętych ich sprzedażą.

2
Media relations

Prowadziliśmy działania z zakresu relacji z mediami. Tworzyliśmy artykuły informacyjne dotyczące nowych modeli danej marki wchodzących na rynek; materiały kontekstowe, poświęcone np. zagadnieniom wyboru odpowiedniego silnika, napraw, przygotowania samochodu do sezonu. Naszymi działaniami objęliśmy media motoryzacyjne, informacyjne ogólnopolskie, lokalne i regionalne.

Naszym zadaniem był PR produktowy oraz PR korporacyjny dla całej Grupy Bemo Motors.

3
Event

Zadaniem agencji była współorganizacja lub wsparcie promocyjne wielu wydarzeń w salonach.

  • Dla marki Ford zorganizowaliśmy Poznan Traffic Race (wyścig ulicami Poznania) – nagrodzony Złotym Spinaczem za najlepszy event komercyjny 2012 roku;
  • Inne eventy m.in.: premiera Volvo, Święto Konia, Dzień Dystrybutora.
4
Social media

Obsługiwaliśmy, moderowaliśmy i rozwijaliśmy profile Facebook dla marek: Ford, Nissan i Suzuki.

5
CSR

Dla marki Ford promującej wówczas rodzinne modele (C-Max oraz S-Max) w okresie przedwakacyjnym stworzyliśmy oraz nagraliśmy audiobooka dla dzieci pt.: „Bajeczna podróż” oraz prowadziliśmy działania w przedszkolach.

Rezultaty:

100%

Poszczególne salony dilerów i dystrybuowane przez nich marki zyskały rozpoznawalność, a tym samym stały się bardziej konkurencyjne w swoich regionach. Grupa zaczęła być postrzegana całościowo, jako rzetelny partner, oferujący opiekę i serwis w całej Polsce. Wykorzystanie nowych narzędzi komunikacji, obecność w mediach i  na eventach sprawiły, że dilerzy zaczęli być postrzegani jako aktywni  w relacjach z klientami.

Zobacz film:

Zespół:

Strategia
dobocom
PR
dobocom
Social media
dobocom
Media buyer
dobocom/Grupa Bemo Motors
Events
dobocom
Zobacz podobne projekty