Naszym zadaniem było stworzenie strategii komunikacji dla projektu oraz prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej w ogólnopolskich i regionalnych mediach. Odpowiadaliśmy także za zorganizowanie konferencji podsumowujących projekt.
Projekt Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan jako pierwszy w Polsce zaangażował uczniów szkół podstawowych w tworzenie wirtualnej bazy zasłużonych mieszkańców ich gmin. W projekcie wzięło udział ponad dziewięć tysięcy dzieci z 226 wielkopolskich podstawówek.
Zaplanowaliśmy działania informacyjno-promocyjne dla dwuletniego projektu. Wyodrębniliśmy grupy docelowe, segmenty mediów oraz kanały i narzędzia komunikacji.
Na początku stworzyliśmy pokaźną bazę mediów oraz dziennikarzy zainteresowanych tematami edukacyjnymi zarówno w mediach ogólnopolskich, jak i regionalnych. Regularnie kontaktowaliśmy się z nimi i dostarczaliśmy informacji na temat prac nad Encyklopedią, metody projektu oraz wykorzystania narzędzia TIK w edukacji.
Na zakończenie obu edycji projektu zorganizowaliśmy gale finałowe dla wyróżnionych uczniów. Zaprosiliśmy do Poznania kilkaset dzieci wraz z nauczycielami, aby wręczyć im nagrody. Każdy gość otrzymał upominki – talię kart z wielkopolskimi bohaterami oraz mapę regionu z zaznaczonymi gminami, z którym pochodzili bohaterowie nagrodzonych biogramów.
Kilkaset publikacji w mediach i kilka tysięcy zadowolonych uczniów – czy można liczyć na lepsze rezultaty dwuletniej pracy?