Lasy Państwowe zgłosiły się do nas z prośbą o wymyślenie przedwakacyjnej akcji zapraszającej Poznaniaków na spacery do wielkopolskich lasów.
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu zarządza ponad 88% powierzchni gruntów na terenie województwa wielkopolskiego, a w jej skład wchodzi 25 nadleśnictw.
Koncepcję oparliśmy na założeniu, że las jest blisko, tuż za rogatkami miasta i warto częściej korzystać z jego dobrodziejstw. Ambient o nazwie „Las. Przystanek od codzienności” zakładał wykorzystanie miejskich wiat przystankowych i stworzenie na nich leśnego azylu. Główne przesłanie: do lasu, gdzie znajdziesz chwilę wytchnienia, dojedziesz komunikacją miejską. Stworzyliśmy rozpoznawalną kreację graficzną wiat.
Wybraliśmy wiaty w kluczowych punktach miasta, zaplanowaliśmy wsparcie medialne w najważniejszych dziennikach regionalnych oraz rozgłośniach radiowych.
Zaprojektowaliśmy leśny układ wiat. Okleiliśmy je, rozłożyliśmy trawę z rolki, koordynowaliśmy nasadzenia. Leśnicy zapraszali do lasu, rozdając wlepki i badge „Love lasy” oraz prowadząc działania informacyjne.
Media lokalne, regionalne, ogólnopolskie, ekologiczne i marketingowe przyczyniły się do promocji akcji. Korzystający z portali społecznościowych umieszczali zdjęcia z leśnych przystanków.
Ambient „Las. Przystanek od codzienności” był rozpoznawalny nie tylko w Poznaniu i Wielkopolsce. Akcja miała także społecznościowy charakter. Zaowocowała ponad 100 publikacji w mediach w całej Polsce.