Kampania "Mam to z głowy"

Zadanie:

„Ludzie boją się wypełniać PIT-y przez Internet” – z takim zdaniem spotkał się nasz Klient i poprosił o przygotowanie akcji, która oswoi internetowe deklaracje. Poczuliśmy, że problem leży gdzieś indziej i… zaczęliśmy drążyć, by stworzyć jak najskuteczniejszą kampanię.

Klient:

Program e-pity to jedno z najpopularniejszych internetowych narzędzi do rozliczania PIT-ów. Skorzystało z niego już ponad 10 000 000 użytkowników. Jest jednym z produktów firmy e-file.

Narzędzia:

Strategia komunikacji
Copywriting
Projekty graficznej
Filmy i sesje foto
Strona WWW
Kampanie
Relacje z mediami
Social media
Teksty na WWW

Przebieg:

1
Research i badania

Prace nad kampanią rozpoczęliśmy od znalezienia mocnego insightu. Intuicja podpowiedziała nam, że Polacy nie boją się wypełniania PIT-ów, tylko odkładają to na ostatni moment. W poszukiwaniu potwierdzenia wykonaliśmy badania CATI na próbie 500 osób. Okazało się, że ponad 80% Polaków prokrastynuje, a jako jedno z najchętniej odkładanych zadań wymienia wypełnienie PIT-a.

2
Koncepcja i planowanie działań

Kampanię nazwaliśmy „Mam to z głowy”, gdyż za cel obraliśmy inspirowanie do nieodkładania spraw na później i pokazywanie pozytywnych aspektów mierzenia się z zadaniami od razu. Dobraliśmy narzędzia: osobny profil „Mam to z głowy” na portalu Facebook wraz z aplikacją, landing page akcji oraz spoty internetowe.

3
Kreacja

Przygotowaliśmy logo oraz key visual akcji oraz teksty i grafiki na stronę WWW. Od podstaw zrealizowaliśmy trzy spoty przedstawiające perypetie pary Odkładalskich.

4
Kampania

Głównym narzędziem kampanii była aplikacja umożliwiająca pochwalenie się na profilu Facebook zrobieniem wcześniej odkładanego zadania oraz zachęcenie do tego znajomych. Promocji kampanii służyły trzy spoty internetowe, a wsparciu działań PR-owych sondy uliczne.

5
Relacje z mediami

Wyniki badań, nagrania z sondy ulicznej, eksperckie teksty wypełnione inspirującymi sposobami na przerwanie prokrastynacji – oto materiały, które wsparły działania PR-owe. Dotarliśmy do mediów lokalnych, ogólnopolskich i specjalistycznych.

Rezultaty:

100%

Z przekazem trafiliśmy do dziesiątek tysięcy osób! Post o największym zasięgu na Facebooku trafił aż do 37 tysięcy użytkowników. Każdy z filmów obejrzało średnio 18 tys. użytkowników Facebooka, a ich średni zasięg na YouTube wyniósł ponad 40 tys.

Zobacz film:

Zespół:

Koncepcja
dobocom
Copywriting
dobocom
Projekty graficzne
Online Idea
Social media
Online Idea
Wideo
Filmpoint
Sonda
dobocom
PR
dobocom
Badania
ECDF Badania
WEB
Webtailor
Koordynacja
dobocom
Zobacz podobne projekty