„Ludzie boją się wypełniać PIT-y przez Internet” – z takim zdaniem spotkał się nasz Klient i poprosił o przygotowanie akcji, która oswoi internetowe deklaracje. Poczuliśmy, że problem leży gdzieś indziej i… zaczęliśmy drążyć, by stworzyć jak najskuteczniejszą kampanię.
Program e-pity to jedno z najpopularniejszych internetowych narzędzi do rozliczania PIT-ów. Skorzystało z niego już ponad 10 000 000 użytkowników. Jest jednym z produktów firmy e-file.
Prace nad kampanią rozpoczęliśmy od znalezienia mocnego insightu. Intuicja podpowiedziała nam, że Polacy nie boją się wypełniania PIT-ów, tylko odkładają to na ostatni moment. W poszukiwaniu potwierdzenia wykonaliśmy badania CATI na próbie 500 osób. Okazało się, że ponad 80% Polaków prokrastynuje, a jako jedno z najchętniej odkładanych zadań wymienia wypełnienie PIT-a.
Kampanię nazwaliśmy „Mam to z głowy”, gdyż za cel obraliśmy inspirowanie do nieodkładania spraw na później i pokazywanie pozytywnych aspektów mierzenia się z zadaniami od razu. Dobraliśmy narzędzia: osobny profil „Mam to z głowy” na portalu Facebook wraz z aplikacją, landing page akcji oraz spoty internetowe.
Przygotowaliśmy logo oraz key visual akcji oraz teksty i grafiki na stronę WWW. Od podstaw zrealizowaliśmy trzy spoty przedstawiające perypetie pary Odkładalskich.
Głównym narzędziem kampanii była aplikacja umożliwiająca pochwalenie się na profilu Facebook zrobieniem wcześniej odkładanego zadania oraz zachęcenie do tego znajomych. Promocji kampanii służyły trzy spoty internetowe, a wsparciu działań PR-owych sondy uliczne.
Wyniki badań, nagrania z sondy ulicznej, eksperckie teksty wypełnione inspirującymi sposobami na przerwanie prokrastynacji – oto materiały, które wsparły działania PR-owe. Dotarliśmy do mediów lokalnych, ogólnopolskich i specjalistycznych.
Z przekazem trafiliśmy do dziesiątek tysięcy osób! Post o największym zasięgu na Facebooku trafił aż do 37 tysięcy użytkowników. Każdy z filmów obejrzało średnio 18 tys. użytkowników Facebooka, a ich średni zasięg na YouTube wyniósł ponad 40 tys.