Kampania dla Hospicjum Palium

Zadanie:

Przedstawiciele hospicjum zgłosili się do nas z prośbą o stworzenie koncepcji i przeprowadzenie kampanii wspierającej pozyskanie 1% podatku. Co jakiś czas podejmujemy się realizacji pro bono dla wybranej organizacji. Dla hospicjum Palium zrealizowaliśmy już dwie kampanie 1%.

Klient:

Hospicjum Palium jest największym w Poznaniu ośrodkiem opieki paliatywnej.

Narzędzia:

Strategia komunikacji
Copywriting
Projekty graficzne
Filmy i sesje foto
Kampanie
Relacje z mediami
Planowanie i zakup mediów

Przebieg:

1
Strategia komunikacji

Po przeanalizowaniu dotychczasowego wizerunku hospicjum oraz wcześniej podejmowanych działań, określiliśmy grupy docelowe przekazujące lub decydujące o przekazywaniu środków z 1%.

2
Koncepcja

Przeprowadzony w szerokim zespole proces w metodologii design thinking zaowocował koncepcją, z której byliśmy bardzo zadowoleniu i która posiadała duży potencjał wiralowy, jednak z powodu odważnego i przełamującego schematy opowiadania o terminalnie chorych została odrzucona przez zarząd.

W kolejnej koncepcji zaproponowaliśmy wykorzystanie wizerunku jednego z pacjentów Palium. Stworzyliśmy projekty graficzne, odpowiadaliśmy za copy oraz wybór nośników.

3
Sukces i kolejna odsłona

Po sukcesie pierwszej kampanii w kolejnym roku przeprowadziliśmy następną, w której nawiązaliśmy do motyli – symbolu hospicyjnego wolontariatu. Ponownie wykorzystaliśmy wizerunek pacjenta (ale tym razem także wolontariusza) hospicjum – pana Kazimierza, którego pasją jest malowanie motyli. Kampanię oparliśmy o hasło „Pomaganie dodaje skrzydeł” i projekty graficzne wykorzystujące skrzydła motyli. Kampanię OOH wspierały działania podczas hospicyjnych wydarzeń (fotobudka) oraz akcja miejska, w ramach której na poznańskich targowiskach powstały skrzydła, na tle którym można zrobić sobie zdjęcie. Przeprowadziliśmy także działania PR na rzecz kampanii.

Rezultaty:

Z 1% podatku z rozliczeń PIT za 2014 r. hospicjum Palium otrzymało 15% więcej środków niż w roku poprzednim. Zarząd poprosił nas o kontynuację akcji w kolejnym roku.

Zespół:

Idea
dobocom
Copywriting
dobocom
Photo
Visual Heads
Art
Visual Heads
Zobacz podobne projekty