Dostaliśmy zadanie stworzenia niepowtarzalnego charakteru leśnego eventu dla dzieci i dorosłych, którego celem jest edukacja w zakresie pozyskania i obróbki drewna oraz promocja polskiego przemysłu drzewnego.
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Poznaniu zarządza ponad 88% powierzchni gruntów na terenie województwa wielkopolskiego, a w jej skład wchodzi 25 nadleśnictw.
Chcieliśmy stworzyć nazwę, która jednocześnie będzie nowoczesna, chwytliwa i oddająca bogactwo atrakcji podczas eventu (od eksperymentów fizycznych po rzeźbienie instrumentów muzycznych). Po długiej burzy mózgów wybór padł na „Z drewna. Festiwal doświadczeń”.
Przy tworzeniu identyfikacji festiwalu zależało nam na prostocie. Stworzyliśmy logobook oraz projekty materiałów brandingowych: plakatu, koszulki, roll-upu, baneru oraz formatów digitalowych.
Aby zachować edukacyjny charakter festiwalu, zdecydowaliśmy się na stworzenie eleganckiej broszury poświęconej drewnie. Stworzyliśmy teksty nasycone ciekawostkami dotyczącymi pozyskiwania i wykorzystywania drewna oraz zaprojektowaliśmy tak, by forma była klarowna i nie dominowała nad treścią.
Pierwsza edycja „Z drewna. Festiwal doświadczeń” odbyła się 4 czerwca 2017 r. w Parku Miejskim w Sycowie, a jej opis można przeczytać na stronie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych. Planowane są kolejne edycje, które mają się odbywać co roku – pod stworzoną przez nas nazwą i z wykorzystaniem naszej identyfikacji graficznej.